petramo.blogg.se

2017-10-25
17:54:22

Lite tankar

Har inte uppdaterat bloggen på länge och har därav inte berättat att jag inte längre är kvar på praktiken jag startade på. Trivdes inte alls och på grund utav det så mådde jag psykiskt dåligt och valde tillslut att avbryta. Jag är nu på en ny praktikplats och trivs riktigt bra och mår bra igen. 
 
Var länge sen jag mådde så psykiskt dåligt som jag gjorde under min första praktik. Jag är faktiskt stolt över mig själv som vågade avbryta. Jag dividerade länge med mina lärare som inte alls tyckte att det fanns någon anledning till att avbryta. Men tillslut gjorde jag det ändå även om de var emot det. Mår 1000 gånger bättre igen så är glad att jag inte lyssnade på dem. Finns ingen anledning att vara kvar på ett ställe när man inte mår bra där.

Jag har aldrig haft lätt till att göra saker för min egna skull. Tänker mer på andra än vad jag tänker på mig själv. Har svårt för att säga nej och ångra mig om det finns någonting man bestämt att man ska göra. Känner mig fruktansvärt elak. Därav blir det ofta jag som får ta stryken själv när jag inte klarar av att säga nej. Men hur ska man kunna det när det alltid ger extrema konsekvenser? Det är inte lätt att säga nej, det är inte lätt att avboka saker, men ibland behöver man tänka på sig själv och inte alltid på alla andra. Nu syftar jag speciellt på mig själv. Jag tänker ju som sagt väldigt ofta bara på alla andra och inte mig själv. 
 
Jag behöver börja tänka mer på vad jag vill och våga säga nej. Men det är inte lätt. Önskar det vore lättare. 

Behövde skriva av mig lite, blev inte så mycket men i alla fall lite tankar. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: