petramo.blogg.se

2017-07-13
22:51:59

Så mycket tankar..

Sitter framför det som nyligen var en eld, numera bara glöd. Väntar på att den ska slockna för att sedan gå och lägga mig. 2 veckor har redan gått av mitt så kallade sommarlov. Endast 2 veckor kvar innan skolan börjar igen. 

Sitter här och funderar, vad ska jag hitta på när skolan är över? I Januari går jag ut, utbildningen är över, jag är då utbildad bagare/konditor. Tänk va fort tiden går. Ska jag, när jag gått klart utbildningen, åka iväg som au pair igen? Funderar på det, men vet inte hur jag ska göra ännu. Hade mitt bästa år någonsin under tiden jag bodde i USA, skulle gärna åka tillbaka till USA eller varför inte till något annat land? Men vilket? Ingen aning, Australien? England? Nya Zeland? Eller något helt annat ställe? Frankrike kanske? Vem vet, inte jag i alla fall och det är ju mitt liv, men hur ska man veta? Inte alls lätt. Det tog mig lång tid innan jag bestämde mig för USA, men så blev det ju bästa året i mitt liv också, är så himla glad över att jag bestämde mig för att åka. Att jag inte lyssnade på alla som tyckte att jag skulle stanna hemma.  

Det är många tankar som snurrar i skallen, mycket som hänt på senaste tiden och allting går så fort. Var det inte igår jag flyttade till USA? Nej, detkan det ju inte ha vart, det har ju gått ca 9 månader sen jag kom hem från USA igen. Vart tar tiden vägen? Vad ska jag göra med mitt liv? Ska jag söka jobb så fort jag gått klart min utbildning? Eller vill jag ut o se mig omkring i världen? Som Au pair får man ju det på sätt och vis, samtidigt som man lär sig så himla mycket om sig själv och även om andra. Tankarna fortsätter att snurra i skallen men jag kommer inte fram till så mycket. Skulle behöva någon att diskutera med, men vem? 

Nu är det inte mycket glöd kvar, sakta slocknar den i öppna spisen. Tankarna däremot är lika många fortfarande. Kanske klarnar de upp sig mer och mer ju närmre Januari vi kommer. 

Nu är det läggdags för min del. Har inte blivit många inlägg på bloggen på senaste tiden men förhoppningsvis så blir det ändring på det nu. 

Godnatt.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: